Hirdetés

 
Tényleg itt kell igazoltatni?
Tényleg itt kell igazoltatni?
Hirdetés

Közúti ellenőrzésekre szükség van. De biztos, hogy van kevésbé veszélyes megoldás is, mint az autópálya leállósávjában intézkedni. – írja a totalcar.hu

Hétfői hír: az M5 autópályán rendőrségi intézkedés közben életét vesztette egy rendőrnő. „Fény- és hangjelzéssel haladt az autópályán, leállított egy Toyotát, hogy igazoltassa a sofőrt. Ekkor egy kamion beléjük rohant, elsodorta az autót és a rendőrt is. A Pesti Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője megerősítette a Blikk információját – írta az MTI. A halálos áldozat mellett a balesetben ketten sérültek, egyikük szintén rendőr.”

Én már annyiszor, de annyiszor terveztem, hogy írok arról, hogy valaki csapjon már egyet az asztalra a rendőrségnél, és szüntesse meg azt a gyakorlatot, hogy a legidiótább helyeken állítsák félre a járműveket. Mert az, amikor csak azért van több száz méteres dugó, mert a kétszer egy sávos úton a csúcsforgalom közepén a nem világító rendszámtábla-világítás miatt kell valakit csuklóztatni, csak marha dühítő. De hogy gyorsforgalmi úton, autópályán akarjanak valakit megállítani, és intézkedés alá vonni, annyira kimondhatatlanul veszélyes, hogy fel sem foghatom, kinek a fejéből pattant ki, hogy ilyet lehessen.

Nem, sajnos a villogó kék, vagy a pár éve a jobb láthatóság érdekében felszerelt villogó piros-kék lámpa semmiféle védelmet nem jelent. Igen, figyelemfelkeltő, de ha valaki elbambult, elaludt, annak pont semmit nem számít az az átkozott bizsergő fényhíd az elfogó RS Octavia tetején. Az úgy veri telibe az összes út szélén álló autót, hogy arra sem marad idő, hogy oda lehessen ordítani a járőrtársnak: vigyázz!

Az a baj az ilyen intézkedésekkel, hogy magukat a rendőröket is indokolatlan veszélybe sodorja, meg persze az intézkedés alá vont polgárt is. Emlékeznek még Winkler cikkére? A magyarországi felmérések alapján átlag 20 perc a túlélési idő, ha valaki megáll a leállósávban. Erre mondják népiesen, hogy a leállósávban álldigállni rettentő veszélyes.

Tudják, mit csinál a német rendőr, amikor szeretné megtudni az anyám nevét, meg hogy mi a lakcímem? Bitte folgen segítségével leterel még az autópálya közeléből is. Nem mögöttem brekegteti a szirénát, hanem elém hajt (akár civil, akár csíkos az autója), bekapcsolja a kis matrix-kijelzőjén a ledeket, kiírja POLZEI BITTE FOLGEN (szabad fordításban Rendőrség, kérem kövessen!), és kivezet. Nem a lehajtóra, nem a lehajtó mellé, hanem valami parkolóba, vagy akárhová, ahol a lehető legkevésbé tartjuk fel a forgalmat, nem növeljük a balesetveszélyt.

bitte folgen2

Hihetetlenül szomorú, ami hétfőn történt, simán lehet, hogy az intézkedő rendőrök mindent szabályszerűen csináltak. De akkor a szabály rossz, meg kell változtatni. Ha csak szokás, le kell szokni róla. Ne tegyék ki magukat, a saját kollégáikat és az autósokat ennyire felesleges, értelmetlen veszélynek. Egyszerűen nem éri meg az az átkozott bírság. Pont ugyanúgy felelősségre lehet vonni valakit az öv, a gyorshajtás vagy a túl széles felni miatt egy félreeső utcában, parkolóban, akárhol. Láttak már a másik oldalon villogó rendőrautó miatt vészfékező, bámulni lassító autósokat? Ugyan emiatt koccanást? Felesleges kockázat, nincs rá szükség.

(Akárhogy is történt a hétfői baleset, részvétem az elhunyt rendőrnő családjának, és jobbulást kívánok a megsérült társának, illetve a másik sérültnek.)


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés