Hirdetés

Gondolkodtató
Miért nehéz jót tenni a magyar autósokkal?
Miért nehéz jót tenni a magyar autósokkal?
Hirdetés

Nemrégiben egy baleset után Szombathelynél, az órákig történő várakozás helyett visszafordították a felgyűlő kocsisort a rendőrök. Az eredmény nem feltétlen az lett, ami ideális esetben elvárható lenne.

Tanulságos esetet osztott meg oldalán a 112 Emergency Press. A közelmúltban történt egy súlyos baleset az M86-oson, ami után a rendőrség és a Magyar Közút lezárta a Szombathely felé vezető oldalt, a forgalmat a rendőrök leterelték az autóútról a régi 86-os főút felé. A baleset jellegéből adódóan az hamar világossá vált, hogy az útzár minimum 3-4 órán keresztül tart majd, a roncsoknál azonban több tucat jármű torlódott fel. A rendőrök egyeztettek, majd egyesével visszafordították a személy- és teherjárműveket, felhívva a sofőrök figyelmét, hogy óvatosan térjenek vissza a legközelebbi lehajtóig és ott hagyják el az autóutat. Így a járművek megindultak visszafelé az autóúton – írja az eset körülményeiről a 112press.hu.

Hogy az eset mégsem végződött teljes mértékben sikerrel, annak leginkább néhány autós volt az oka.

A visszafordított járművezetők egy része ugyanis a rendőri figyelmeztetés ellenére úgy kezelte az utat, mint ha az továbbra is autóútként funkcionálna és ennek megfelelő sebességgel előzgetett, vagy éppen külső sávként használta az eredetileg belső sávot. Ezek a sofőrök abba valószínűleg nem gondoltak bele, hogy akár állhattak volna a sorban 4-5 órát, amíg elszállítják a roncsokat, és helyreállítják az utat, az hogy visszafordulhattak egy gesztus volt az irányukba. És borítékolható, hogy ha egy ilyen sofőr balesetet okoz, akkor jó időre kilőtte volna azt az opciót, hogy a rendőrök a későbbiekben visszafordítsák a járműveket egy hasonló balesetnél – írja a cikk szerzője.

Konkrét iránymutatást nem talált ilyen helyzetre a portál, de az biztos, hogy ilyenkor nem az autóútra vonatkozó szabályok a mérvadóak, hanem minimum a kétirányú forgalmú útra vonatkozóak, kiegészítve a rendőri utasítással. Hozzáteszik: hasonló esetekben csak éljenek és ne visszaéljenek a lehetőséggel az autósok, hogy visszafordulhattak. 70-90 km/órás sebességgel visszatérve a néhány kilométerre lévő lehajtóig, majd onnan 90 km/órával haladva az eredeti úti céljuk felé még mindig sokkal gyorsabb, mint 4-5 órát állni a tűző napon, majd ezután továbbindulni 110 km/órás sebességgel.

(A kép a 122 Press fotója az esettel kapcsolatban, amikor egy Opel már vészvillogóval követi a Magyar Közút járművét, a saját sávjában félrehúzódva.)

Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170725_baleset_86os_visszafordit_autopalya

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés